• Shoppe nemnt online
  • 1-4 dage levering

Kundeservice

KONTAKT

Identifikationsnummer: 556939-9420
Tlf.: +45 7022 3274
Mail: info@rehband.com

Rehband Stockholm AB c/o Ottobock Box 623
601 14 Norrköping Sverige

Varer, der bestilles på rehband.dk, leveres fra:
Ottobock Healtcare GmbH
Max-Näder-Straße 15
D-37115 Duderstadt
Tyskland

§1. GENERELT

Disse vilkår og betingelser er udviklet til og gælder for køb af produkter ("produkter") fra rehband.dk ("Rehband") via internettet (postordre). Rehband er den sælgende part, og du ("kunden") er den købende part. Betingelserne er egnet til salg til privatpersoner i aldersgruppen 18 år og opefter, som er bosat i Danmark, med levering i Danmark. Hos os kan kunden nemt afgive en ordre på rehband.dk. Bemærk, at Rehband ikke kan imødekomme ordrer til personer under 18 år.

Hvis nogen bestemmelser i disse betingelser afviger fra den gældende lovgivning, er disse bestemmelser uden retsvirkning i det omfang, at hændelsen ikke er til gavn for kunden. Dette gælder kun, hvis kunden er en privatperson, og købet vedrører privatforbrug.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§2. ORDRE

Hos Rehband kan kunden nemt og bekvemt bestille produkter. Vi tilbyder sikre betalingsmuligheder og forsyningssikkerhed. Rehband modtager din ordre, når du klikker på knappen "Gennemfør ordre" ved kassen. Når Rehband har modtaget ordren, vil kunden modtage en "ordrebekræftelse" på mail, som sendes til den mailadresse, der angives under ordreafgivelsen. Vi giver desuden kunden mulighed for at afgive en hurtig ordre ved vores gæstefunktion uden at skulle logge ind på rehband.dk.

Der opstår en bindende aftale om køb ("aftalen") i forhold til produktet, når vi sender mailen med "ordrebekræftelsen" til dig. Disse vilkår og betingelser udgør en del af en sådan aftale.

Shop sikkert i Rehbands' e-butik

Som kunde kan du returnere dit produkt inden for 14 dage efter modtagelsen og få fuld tilbagebetaling

Rehband is unable to change the order after the Customer has received an order confirmation as we process your order promptly to give best possible service.

Rehband kan ikke ændre ordren, når kunden har modtaget en ordrebekræftelse, da vi behandler din ordre med det samme for at give dig den bedst mulige service. Se flere oplysninger om, hvordan besøgende bruger og handler på rehband.dk, i vores Ofte stillede spørgsmål.

Rehbands speditør sender pakker til svenske kunder til den relevante adresse. Hvis de ikke kan levere til adressen, vil kunden få en meddelelse om, hvor pakken kan afhentes.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§3. PRISER OG GEBYRER

Priserne er angivet i danske kroner (DKK), inklusive moms, i henhold til gældende afgiftssatser. Momsen på momspligtige produkter er i øjeblikket 25 %.

Gebyr for en ikke-afhentet vare

Hvis kunden ikke afhenter en ordre på den aftalte måde, vil vi fakturere et gebyr på DKK 159, inklusive moms. Gebyret giver os mulighed for at dække udgifter i forbindelse med forsendelse og behandling. Bemærk, at kundens manglende accept eller afhentning af en vare ikke tæller som en angivelse af fortrudt køb. Se flere oplysninger i §8. Fortrydelsesret og tilbagekøb.

Ændrede leveringsoplysninger

Hvis kunden har indtastet forkert leveringsadresse eller navn, kan dette ændres til en pris på 129 DKK, inklusive moms, som faktureres til kunden. Dette er gebyret for ændrede leveringsoplysninger hos speditøren. Normalt kan der implementeres ændrede oplysninger inden for 48 timer, men det kan ikke garanteres.

Tilbud

Tilbud og kampagner, der er annonceret på rehband.dk, er gyldige, så længe lager haves, medmindre der gælder andre vilkår i forbindelse med tilbuddet.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§4. PRODUKTER OG SORTIMENTER

Alle produkter, der udbydes på rehband.dk, er tilpasset til anvendelse på det svenske marked. Det betyder, at produkterne opfylder de relevante svenske standarder, herunder miljø- og sikkerhedsbestemmelser. Normalt leveres produkterne med instruktioner på engelsk, men disse kan – hvis det er nødvendigt for produktets anvendelse – også leveres på danske.

Farvegengivelse på produktbilleder

De produktbilleder, der vises på rehband.dk, skal gengive produktets farve og andre egenskaber så realistisk som muligt. Fordi farven kan variere afhængigt af den skærmtype, som kunden bruger, kan vi ikke garantere, at produkternes farve er en præcis afspejling af de farver, der vises på skærmen.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§5. BETALING

Rehband tilbyder forskellige betalingsmåder for at tilgodese kunderne.

PayPal-betaling

Rehband bruger PayPal til behandling af alle kredit- og betalingskort, og det er en af de mest sikre onlinebetalingsservices på markedet.

Kunderne kan vælge at betale ved hjælp af penge fra en PayPal-saldo eller via et kredit- og betalingskort, som er tilknyttet en PayPal-konto. Når PayPal vælges, omdirigeres kunden til PayPal. Hvis der er tale om en eksisterende PayPal-bruger, kan kunden logge ind på sin konto og bekræfte betalingen. Hvis der er tale om en ny PayPal-bruger, kan kunden logge ind som gæst eller oprette en PayPal-konto. Hvis du vil læse mere om PayPals vilkår og betingelser, bedes du klikke her.

Alle køb er linket til PayPals sikre betalingsserver, hvilket betyder, at oplysningerne kun benyttes af PayPal og ikke lagres af Rehband. Betalingen registreres direkte, og pengene reserveres fra PayPal-kontoen. Betaling via PayPal er gratis. Når vi har modtaget betaling, sendes ordren. Se yderligere oplysninger om PayPals betalingssystem på PayPals websted.

Betaling med Klarna-faktura

Hvis kunden vil have en faktura eller betale sin ordre med et fastlagt antal månedlige afdrag, kan dette gøres ved at vælge Klarna som betalingsmetode. Kunden behøver ikke at levere nogen kreditkortoplysninger og kan nemt gennemgå et produkt, før det rent faktisk er betalt. Hvis du vil have flere oplysninger og de fulde vilkår og betingelser for Klarnas service, skal du klikke her.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§6. OVERHOLDELSE AF REGLER

Rehband indleder overholdelsen af aftalen, når kunden modtager "ordrebekræftelsen" pr. mail. Rehband har overholdt sin del af aftalen, når kunden modtager den fulde leverance med de bestilte produkter. Kunden har opfyldt sin del af aftalen, når den korrekte betaling er gennemført, og modtagelsen af de bestilte varer foregår på den aftalte måde.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§7. LEVERING

Normalt sendes varerne til levering inden for 24 timer direkte til den adresse, du angav ved bestilling i samarbejde med en logistikpartner. Rehband sender kun ordrer på hverdage.

Forsendelsesomkostninger

Rehband opkræver 49 DKK (alt. 90 DKK vid Expressleverering), inklusive moms, pr. levering uanset ordrens værdi.

Levering

Vi sender normalt en ordre inden for 24 timer fra modtagelsestidspunktet, såfremt varen er på lager. Før du føjer et produkt til indkøbskurven, kan du se på produktsiden online, om det produkt, du ønsker, er på lager. Hvis ordren indeholder produkter, der er på lager, kan leveringstiden være længere end normalt. I dette tilfælde leveres ordren kun, når alle produkter er på lager.

Leverancer i samarbejde med UPS.

Rehband tilbyder i øjeblikket én forsendelsestype, og forsendelsen vil normalt nå frem til kunden 1-3 hverdage fra den dato, hvor ordren blev sendt fra Rehbands lager. Kunden får besked, når pakken er klar til afhentning i en kiosk, hvis den ikke kunne leveres i din postkasse. Afsendte pakker skal afhentes senest 14 dage fra meddelelsesdatoen. Ikke-hentede pakker returneres til Rehband, og kunden opkræves et afhentningsgebyr på 159 DKK, inklusive moms. Leveringen er en sporbar forsendelsestype, og kunden modtager meddelelser fra speditøren (via mail og/eller SMS), når ordren har forladt Rehbands lager.

Forsinket levering

Hvis en leverance bliver forsinket, har kunden ret til at opsige denne aftale uden beregning.

Transportrisiko

Risikoen ved forsendelsen overføres til kunden, når pakken er blevet leveret til kunden. Dette betyder, at Rehband bærer risikoen for forsendelsen, indtil den når det endelige bestemmelsessted.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§ 8. FORTRYDELSESRET OG SUBSTITUTION

Fortrydelsesret

Den kunde, der indgår denne aftale som privatperson, har ret til at fortryde aftalen, dvs. annullere den, i overensstemmelse med den relevante lovgivning om "fjernsalg". Fortrydelsesretten gælder ikke for parter, der indgår aftale som erhvervsdrivende. Retten gælder i en periode på 14 dage (fortrydelsesfrist) fra det tidspunkt, hvor kunden modtog forsendelsen. Fortrydelsesretten gælder kun for produkter, som er inkluderet i ordren, og som returneres i deres oprindelige tilstand. Dette betyder, at kunden ikke bruger produkterne i højere grad end, hvad der er nødvendigt for at undersøge dem. Ifølge den eksisterende lov kan kunden returnere alle de produkter, som er inkluderet i ordren, til Rehband, og kunden skal afholde udgifterne til returforsendelse. Rehband har altid ret til at tilbyde sine kunder mere generøse vilkår, end den gældende lovgivning foreskriver.

Når returnerede produkter modtages, vil Rehband tilbagebetale, hvad du har betalt inden for 14 dage. Hvis du som kunde returnerer færre produkter, end ordren omfatter, vil du kun få refunderet værdien af de produkter, der returneres.

Substitution

I øjeblikket kan vi ikke tilbyde en ligefrem substitution af produktet/produkterne. Hvis kunden således f.eks. har købt den forkerte størrelse og ønsker at ændre dette, skal det forkerte produkt først returneres, hvorefter kunden kan afgive en ny ordre.

Se siden Retur & Reklamation for at få oplysninger om returneringsproceduren, når varerne returneres.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§9. KLAGER OG GARANTI

Garanti

Hvis kunden har købt et produkt som privatperson, har han/hun ret til at returnere produktet, hvis det er forkert i henhold til forbrugerlovgivningen. Garantien dækker fabrikationsfejl og gælder i tre (3) år fra den dato, hvor varen modtages. Garantien dækker produktfejl, der opstår under transport (se klager angående transportskade nedenfor). Et produkt, der adskiller sig fra, hvad der er aftalt mellem kunden og Rehband, eller som har andre defekter, kan også betragtes som forkert. Fejl, der forårsages af skader, som skyldes kunden (produktets normale slitage), er ikke en produktionsfejl og vil derfor ikke være omfattet af garantien.

Hvis en klage over et defekt produkt finder sted mere end seks måneder fra den dato, kunden har modtaget varen, er der et ekstra ansvar for at påvise, at produktets defekt var der fra starten af. Således anbefaler Rehband altid sine kunder at undersøge produkterne ved modtagelsen, og – hvis der konstateres fejl – at disse indberettes, så snart de opdages. Ved en gyldig klage har kunden fortrinsret til at rette op på fejlen eller modtage et fejlfrit produkt. I nogle tilfælde kan der være en ret til at annullere kontrakten og få refusion for det betalte. Ved godkendte klager må kunden ikke holdes ansvarlig for omkostninger, der opstår som følge af klagen. For eksempel skal omkostningerne for returnering af et defekt produkt dækkes af Rehband. Men i alle tilfælde, hvor et produkt viser sig at være defekt, skal kunden så vidt muligt holde eventuelle omkostninger på et absolut minimum.

Returneringssag

Hvis du returnerer defekte produkter, se siden Retur & Reklamation for at få oplysninger om returneringsproceduren. Sørg for at inkludere ordrenummeret i oplysningerne til Rehband for at lette processen mest muligt.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§10. RETURNERINGER

Når der foretages returneringer til Rehband, skal produkterne emballeres på en sådan måde, at de er beskyttet under transporten. Rehband kræver derfor, at kunden altid pakker produkterne på samme måde og med samme emballage, som da de blev leveret i første omgang. I tilfælde, hvor kunden i tilstrækkelig grad har indpakket eller emballeret produkterne, og de beskadiges under transport som følge heraf, er det kunden, der er ansvarlig for skaden og de dertil hørende udgifter – ikke Rehband.

Ved returnering af produkter til Rehband er kunden ansvarlig for, at produkterne når uskadt frem til Rehband.

Returneringsinstruktioner

Se siden Retur & Reklamation for at få oplysninger om returneringsproceduren.

Udgifter

Kunden bærer omkostningerne til returnering af produktet/produkterne. Når den vedlagte returneringsformular bruges, vil det gavne kunden at bruge den aftale, som Rehband har med DHL, da dette kun koster 49 SEK, inklusive moms, for returneringen. I tilfælde af refusion trækkes denne omkostning fra i den samlede tilbagebetaling for det eller de returnerede produkter. Omkostningerne vil være højere for returneringer, der udføres på en anden måde end den ovenfor anførte. Dette gebyr gælder ikke for returneringer under garanti.

Refusioner

Vi refunderer pengene inden for 14 dage fra den dag, Rehband har modtaget den returnerede pakke, hvad angår brug af fortrydelsesretten, eller hvis tilbagebetalingen er besluttet i en klagesag.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§11. FORBEHOLD

Ansvarsfraskrivelse

Rehband forbeholder sig ret til at opsige aftalen, hvis kunden har handlet i ond tro, såsom på grund af fejl, som kunden kendte til eller burde have kendt til, herunder vildledning hvad angår pris eller mængde på rehband.dk. Hvis Rehband påberåber sig en sådan ansvarsfraskrivelse, har kunden ikke ret til kompensation fra Rehband.

Forbehold for ændringer

Rehband forbeholder sig ret til uden varsel at ændre indholdet på Rehband.com/se, hvilket omfatter, men ikke er begrænset til, udbud, priser og tilbud. En sådan ændring påvirker ikke eksisterende kontrakter mellem Rehband og kunden.

Ansvarsfraskrivelse

Rehband anses som frigjort fra enhver forpligtelse i henhold til aftalen med kunden, hvis erstatningsansvaret ellers ville være opstået på grund af en begivenhed, der ikke nævnes i aftalen, Rehbands funktion, eller hvad der i øvrigt er fastsat i en bindende lov.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§12. ANSVARSFRASKRIVELSE

FORCE MAJEURE

Rehband er fritaget for erstatningspligt i henhold til aftalen med kunden i forbindelse med manglende opfyldelse af sine forpligtelser som følge af enhver omstændighed, der er uden for Rehbands umiddelbare kontrol, som vanskeliggør, forsinker eller forværrer en forpligtelse, som Rehband skal leve op, såsom ændringer i love og bestemmelser eller i fortolkningen heraf, handlinger fra myndigheder, krig, krigshandlinger, arbejdskonflikter, blokader, større ulykker og valutarestriktioner. Rehband er også fritaget for alle forpligtelser i tilfælde af en arbejdskonflikt, hvori Rehband er en part.

Eksterne links

Rehband er ikke ansvarlig for eventuelle tab eller problemer i forbindelse med kundens software eller hardware, som udspringer af kundens brug af eksterne links, der er offentliggjort på Rehband.dk.

Forbehold for prisudsving eller andre handelshindringer

I tilfælde af prisudsving eller andre handelshindringer, såsom mangel på råvarer eller nødvendige komponenter, som Rehband ikke med rimelighed kan holdes ansvarlig for i henhold til aftalen, har Rehband ret til at opsige aftalen. I så fald har kunden ikke ret til kompensation fra Rehband.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§13. DATABESKYTTELSE OG FORTROLIGHED

Rehband Stockholm AB er ansvarlig for administration og behandling af alle personoplysinger som du som besøgende eller kunde har valgt at oplyse til os. Personoplysninger er alle data der kan bruges til at identificere en enkeltperson. Denne opbevaring af personoplysninger er nødvendig for at kunne behandle dit køb samt for markedsføringsaktiviteter hvis du aktivt har valgt at abonnere på vores nyhedsbrev. Vi er forpligtet til at sikre tryg håndtering af alle personoplysninger i overensstemmelse med EU's generelle Databeskyttelsesforordning (GDPR). Klik her for at læse hele GDPR-lovgivningen. Vi deler ikke dine personlige data med andre end de nedenfor angivne partnere.

Behandling af personoplysninger:
Nyhedsbreve: Hvis du aktivt har registreret dig for at modtage vores nyhedsbreve, gemmes og bruges dit navn og din e-mailadresse. Data deles med vores e-mail-systemudbyder MailChimp for at opfylde og administrere vores udsendelser.
Ordrebehandling: Når du placerer en ordre, indsamler og gemmer vi navn, adresse, e-mail, telefonnummer, personnummer samt oplysninger om købte produkter, såsom transaktions-ID, købt(e) produkt(er) og værdi. Navn, adresse, e-mail og telefonnummer samt transaktions-id vil blive delt med vores leverandørfirmaer (DHL eller UPS) samt med vores betalingsleverandører Paypal, Klarna og Adyen for at kunne gennemføre og sende din ordre.
Personlige anbefalinger: For at give dig en forbedret og personlig shoppingoplevelse med personlige anbefalinger i e-mails, på vores websider og i vores annoncering indsamler vi navn, e-mail, geografisk placering, IP-adresse, telefonnummer, købt(e) produkt(er) og browsinghistorik på vores websider. Vi deler dette med vores anbefalingsleverandør Nosto for databehandling.
Bedømmelse og anmeldelser: For at kunne indsamle og præsentere ordrevurderinger for vores produkter online samarbejder vi med dataprocessoren Testfreaks som vi deler detaljer om ordreinformation med. Indsamlet information er købt(e) produkt(er), kundens navn og e-mail-adresse.
Markedsføring: Vi anvender Google Analytics til måling af markedsføringsaktiviteter, effektivitet og websiteanalyse for at optimere websiden for en bedre brugeroplevelse. Alle data er anonymiseret og håndteres eller gemmes ikke af Rehband. Markedsføringskampagner måles også af vores tredjepartløsning AdTraction som sporer ordrenummer, ordre-ID samt IP-adresse for besøgende, der kommer fra vores partnere.

Dataopbevaring:
På Rehband bestræber vi os altid på at holde dine oplysninger sikre og indenfor EU. Alle vores egne servere er sikre servere indenfor den Europæiske Union, men i de tilfælde hvor vi bruger underleverandører, kan oplysningerne ende udenfor EU. I disse tilfælde har vi databehandlingsaftaler for at beskytte dine rettigheder. Ved brud på datahåndtering giver vi dig besked indenfor den lovpligtige frist på 36 timer.

Individuelle rettigheder:
Du har ret til at modtage, rette eller slette dine personoplysninger fra nogen eller alle vores systemer. Dette gælder dog ikke systemer hvor vi som firma har en juridisk forpligtelse til at bevare dine oplysninger. Sådanne tilfælde kan skyldes at vi skal følge lokal eller europæisk lovgivning om bekæmpelse af svig, hvidvaskning af penge og regnskab.

Tilbage til indholdsfortegnelse

§14. ANDET

ANMELDELSE TIL POLITIET

Rehband indberetter rutinemæssigt alle sager om bedrageri og forsøg på bedrageri til politiet.

Forskellene mellem de forskellige versioner af skriftligt materiale

Hvis der er forskelle mellem forskellige versioner af skriftligt materiale, anses de oplysninger, der senest har været offentliggjort, for at være gældende. Det gælder ikke for oplysninger, der er klart urigtige eller vildledende ved sammenligning mellem de forskellige versioner.

Intellektuel ejendomsret, logoer og varemærker

Alt materiale, der offentliggøres på Rehband.dk, herunder software, logoer, lydfiler, varemærker samt tekst og billeder, er beskyttet af intellektuel ejendomsret under de relevante love og bestemmelser. Denne beskyttelse betyder, at materialet ikke lovligt kan anvendes uden Rehbands tilladelse. Materialet må ikke kopieres eller på anden måde overdrages til tredjemand uden Rehbands forudgående skriftlige tilladelse.

Orientering

Alle oplysninger på Rehband.dk, uanset format, offentliggøres udelukkende til orientering, så besøgende kan bruge hjemmesiden effektivt. Rehband har intet ansvar for eventuelle konsekvenser eller tab, der kan opstå, hvis disse oplysninger viser sig at være urigtige eller bruges til andre formål end de ovennævnte formål.

Tvister

Tvister mellem Rehband og kunden vil blive løst ved domstolene i henhold til loven. I tilfælde af, at en sag indbringes for Forbrugerklagenævnet, vil Rehband følge nævnets beslutning.

Klager

Ved klager kan kunden kontakte os på hverdage mellem på kl. 10 og 16 på +45 702 23 274 eller udfylde skadeanmeldelsen.

Tilbage til indholdsfortegnelse